Tisdag igen och som vanligt är det Top Ten Tuesday som gäller. Veckans tema är Top Ten 2015 Releases I Meant To Get To But Didn’t. Det kom en hel del spännande titlar förra året som jag inte hann med. Det här är ett urval av dem.
The Gap of Time av Jeanette Winterson
Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri
Winter av Marissa Meyer
Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins
Shevek av Ursula Le Guin
The Art of Being Normal av Lisa Williamson
The Last Leaves Falling av Sarah Benwell
You’re Never Weird on the Internet (Almost) av Felicia Day
Fyra minuter av Johan Ring
De förklädda flickorna i Kabul av Jenny Nordberg
Fyra minuter var ganska bra, även om jag tyckte det blev för mycket splatter mot slutet 🙂
Just det där med splattret har fått mig att tveka, men jag är lite sugen ändå…
Lola och pojken i huset bredvid har inte heller jag fått läst. Men nästa månad hoppas jag.
Min syster har den på engelska, så jag kanske lånar den av henne.
Det blir liksom alltid böcker kvar som blir restnoterade efter varje år 😉
Ja, det går ju inte att hinna med allt 🙂
Har inte läst någon av dessa men är jättesugen på De förklädda flickorna i Kabul.
Jag med 🙂 Fick den ju i julklapp, men har inte riktigt vågat ge mig på den ännu. Men jag får nog ta och läsa den i februari.
Lola och De förklädda flickorna vill jag gärna läsa. Och Winter, men det får bli på svenska.
Jag hoppas att jag får Winter i födelsedagspresent 🙂