Min lediga dag har ägnats i stort sett åt att flyttpacka och nu behöver jag faktiskt en paus. Då tänkte att jag skulle fylla i den här listan som du hittar inne hos Kulturkollo.
Årets mest oväntade: Harry Potter and the Cursed Child av J. K. Rowling, Jack Thorne och John Tiffany
Årets klassiker: Utvandrarna av Vilhelm Moberg
Årets kvinnokamp: Bad Feminist av Roxane Gay
Årets dystopi: Väggen av Marlen Haushoffer
Årets grafiska: Hej hej vardag av Louise Winblad
Årets nya bekantskap: Flickan med gåvorna av M. R. Carey
Årets tegelsten: 11.22.63 av Stephen King
Årets återseende: Susan Cooper eller Stephen King
Årets aldrig mer: Bröderna Karamazov av Fjodor Dostojevskij
Årets filmupplevelse: Ben X
Årets kulturella höjdpunkt: Att se La Cage aux Folles
Årets skämskudde: Vampire Hunter D av Hideyuki Kikuchi (på grund av att den var så dåligt skriven att jag inte förmådde läsa ut den)
Årets lyckopiller: Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
Årets debut: Du, bara av Anna Ahlund
Årets förlag: Gilla Böcker
Årets serie: The Dark Is Rising Sequence av Susan Cooper
Årets TV-serie: Numb3rs
Årets titel: Lyckliga människor läser och dricker kaffe av Agnés Lugand-Martin
Årets låt: Amen av Halestorm
Kul att läsa din lista! Du, bara skulle ju vart med på min lista också ju!
Ja, det är ju en väldigt fin debut 🙂