Antal lästa böcker i april 2013: 12
1. Changing Planes av Ursula K. Le Guin
2. Mea culpa av Anne Holt
3. Fjäril i koppel av Zinat Pirzadeh
4. Jesus sista ord på korset var INTE ”Härifrån ser man hela Mariannelund” av Jonas Gardell
5. Understanding Research Methods and Statistics: An Integrated Introduction for Psychology av Gary W. Heiman (kommer ej recenseras)
6. Missnöjets vinter av John Steinbeck
7. Fel grav och andra berättelser av Kelly Link
8. Fågelbarn av Christin Ljungqvist
9. Divergent av Veronica Roth
10. Betvingade av Simona Ahrnstedt
11. Fortfarande Alice av Lisa Genova
12. Insurgent av Veronica Roth
Antal lästa sidor: 4’063 sidor
Snittbetyg (5-gradig skala): 3,83
Drama: 4 (Mea culpa; Fjäril i koppel; Missnöjets vinter; Fortfarande Alice)
Dystopi: 2 (Divergent; Insurgent)
Facklitteratur: 1 (Understanding Research Methods and Statistics
Fantasy: 2 (Changing Planes; Fel grav och andra berättelser)
Humor: 1 (Jesus sista ord på korset var INTE ”Härifrån ser man hela Mariannelund”)
Paranormal: 1 (Fågelbarn)
Romance: 1 (Betvingade)
Boktolvan: 1 (Changing Planes)
Bokcirkel: 0
Hyllvärmarutmaning: 1 (Mea culpa)
Kaosutmaningen: 12 (alla)
Världsutmaningen: 2 (Changing Planes; Fjäril i koppel)
Hyllvärmare: 5 (Changing Planes; Mea culpa; Missnöjets vinter; Betvingade; Fortfarande Alice)
Böcker köpta samma månad: 2 (Fågelbarn; Insurgent)
Kvinnor: 8
Män: 3
Duo: 0
Amerikansk författare: 6
Norsk författare: 1
Svensk författare: 3
Originalspråk (engelska): 4
Originalspråk (svenska): 4
Författare jag inte läst tidigare: 7
Recensionsex: 1
Kurslitteratur: 1
Lånade böcker: 1
E-böcker: 0
Månadens bästa: Changing Planes av Ursula K. Le Guin; Fågelbarn av Christin Ljungqvist och Divergent av Veronica Roth
Månadens sämsta: Stryker denna kategori denna månad
Månadens överraskning: Understanding Research Methods and Statistics: An Integrated Introduction for Psychology av Gary W. Heiman
Månadens besvikelse: Missnöjets vinter av John Steinbeck
Månadens otäckaste: Fortfarande Alice av Lisa Genova
Läser just nu: Fejkad orgasm av Susanna Alakoski och Amanda Mogensen
Tänker läsa: Eva Luna av Isabel Allende; The Story of My Life av Helen Keller; Anettes värld av Morten Brask; Hidden Voices of China av Xinran
Kommentar: Om månadens bästa böcker: jag kunde inte välja en. Changing Planes har nästlat sig in i mitt hjärta som en ny favoritbok, Fågelbarn blew me away och Divergent gjorde att jag nästan låg uppe en hel natt och sträckläste därför att den var så bra.
Om månadens överraskning: när jag tittade på mitt åbäke till statistikbok trodde jag att jag skulle få kämpa, men den var så otroligt lättläst och trevlig att jag hade riktigt kul när jag läste den.
Om månadens otäckaste: få sjukdomar skrämmer mig så mycket som Alzheimers.
Jag är lite chockad över hur mycket som har blivit läst denna månad med tanke på hur stressigt det har varit, men å andra sidan har jag haft ett enormt lässug som ännu inte ebbat ut. Jag bara vill sluka böcker.
Oj vad du har varit flitig!Jag har läst Fortfarande Alice och Fjäril i koppel och tyckte att båda var enormt bra.
Jag tyckte väldigt mycket om Fortfarande Alice och Fjäril i koppel 🙂
Inte dåligt med 12 böcker!! Hos mig blev det sämre. Inlägg om detta kommer endera dagen!!
Jag förstår inte hur jag hann med eftersom det verkligen har varit hektiskt!
Det var många:-) Divergent, Fortfarande Alice och Fågelbarn står på ”nyfiken-på-listan” .
Jag kan rekommendera alla tre 🙂
Haha, Gardellboken har den lätt bästa titeln.
Det är jättejobbigt med Alzheimers och alla liknande sjukdomar. Min morfar har Alzheimers och jag menar, det är tur att han inte märker det själv..
Ja, det är verkligen en speciell titel 🙂
Det är verkligen en fruktansvärd sjukdom. Så oerhört grym mot de anhöriga.