Book Love av Debbie Trung

Book Love av Debbie Trung

Författare: Debbie Trung
Förlag: Andrews McMeel Publishing (2019)
Antal sidor: 137 sidor
Recensionsexemplar: Nej.

I en samling serier skildras den tedrickande, bokryggssniffande och boksamlande bibliofilen. Debbie Trungs serier är humoristiska och bjuder på stark igenkänning. Den får läsaren att skratta samtidigt som den precist skildrar boknördens tankar och vanor. Book Love är den perfekta gåvan för att låta bokälskaren veta att de är förstådda och uppskattade.

Book Love är en hyllning till den stora boknörden. Den som går och sneglar lite smått på vad andra läser, som ständigt är på jakt på nästa läsupplevelse och som mycket hellre skulle vilja stanna hemma med en bok än gå på fest. Personen som alltid är jakt på nästa stora läsupplevelse och som vill dela med sig av kärleken till böcker. Allting skildras med glimten i ögat och en stor portion humor.

Debbie Trungs bläckillustrationer bidrar till att göra Book Love till den upplevelse det är. De är charmiga och mycket söta. Samtidigt fångar de i vissa bilder just hur mycket världen vidgas genom olika former av läsning. Alla världar som öppnas mellan bokens pärmar. Och helt enkelt det fantastiska i att krypa upp i en bekväm ställning med en kopp te och en bok i handen.

Som alltid, känner läsaren igen sig mer i vissa seriestrippar än i andra. Ibland känns det som om Debbie Trung har tittat rakt in i min hjärna. Andra gånger känner jag inte igen mig alls. Men boken fyller en viktig funktion av att ge bekräftelse. I en värld som kan ha svårt att förstå behovet av, och kärleken till, att få slå sig ned med en bok, är det skönt att veta att det finns andra som har samma intressen och preferenser som en själv. Någon annan som hellre läser en bok än springer ut och spelar fotboll.

Book Love är en ytterst charmig bok som exakt fångar hur det är att älska böcker.

Betyg 5: Den var fantastisk!

Det här inlägget postades i läsning och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.